fbpx

Ez most egy rendhagyó poszt lesz. De úgy vélem, szakmai szempontból is (webprogramozóként), illetve az egyéni érzékenységemből adódóan muszáj néhány szót szólnom. Ez most nem feltétlenül csak a natúrkozmetikum, hanem a bio, zöld, textil, kreatív, stb. webáruházakat is érinti, úgyhogy mindenki: figyelem!

Kedves Webáruház Tulajdonosok és Kapcsolattartók!

A múltkori apropóján, hadd adjak néhány tanácsot a számotokra, amivel szerethetőbbé tehetitek a boltotokat, felhasználóbarátabbá az webáruházatokat! Egy mai webshop számára elengedhetetlen, hogy modern legyen, átlátható, jól olvasható, mobil- és tabletbarát, és tartsa be a konvenciókat. Célszerű, ha a szöveg és a háttér egymáshoz képest kontrasztos, de azért ne üsse ki a potenciális Vevő szemét, ha lehet. Ha valamiféle minta van a weboldal hátterében, akkor ha megoldható (és miért ne lenne megoldható? 😉 ) a szöveg inkább egy egyszínű felületen legyen, egyszínű hátterű dobozban. Az olvashatóság szempontjából nagyon fontos továbbá a jól megválasztott betűtípus. Leginkább talpatlan betűt válasszunk képernyőn olvasáshoz. Továbbá minden információ és ábra legyen a képernyő méreteihez képest jól olvasható, azaz ne legyen se túl kicsi a szöveg, se túl nagy.

visa-3082813_960_720

A jó szakember minden pénzt megér!

Egy weboldalnál minden pixel számít, így ha valami kicsit is odébb lóg, bízzunk meg egy szakembert, hogy tegye a helyére – a jó szakember tudni fogja azt is, hogy hol a helye. Ha szeretnénk az ingyenesen letöltött lila alapdizájnt zöldre színezni, ehhez is megbízhatunk egy szakembert, garantáltan nem fog a webáruház egyetlen pontján sem lilát felejteni, viszont nagyon szép és egységes lesz az összhatás. Érdemes a termékek fényképezésére termékfotóst felkérni, illetve az esetleges akciókhoz összeválogatott termékek egymás mellé photoshopolására is legyen egy hozzáértő emberünk. A fentiek által válhat a boltunk profi webáruházzá, márpedig a profik nem megúszós módon vagy haveri alapon tákolnak, hanem megbíznak egy jó szakembert.

Strukturáljunk jól!

Az a jó, ha a legtöbb információ könnyen-gyorsan elérhető, ne kelljen túl sokat kattintani. A termékek legyenek jól strukturáltak, használjuk jól a kategóriákat és alkategóriákat, de lehessen ömlesztve is átnézni őket, és ne a 24 darab legyen a legnagyobb szám a termékek listázásakor, lehessen akár 96-ot is kiválasztani, vagy legalul jelenjen meg a további termékek betöltésének lehetősége. Nagyon fancy a kattintásra eltűnő-feltűnő keresőmező is, de roppant idegesítő, ha feltűnés után nem fókuszál bele a kurzor, hanem még pluszban bele kell kattintani. Érdemes lenne használni a termékcímkéket is, amennyiben azt a webáruház motor engedi, hogy ha esetleg nem kategória, hanem pl. alapanyag, felhasználás, vagy szín alapján keresnék, akkor a “türkiz” címkére kattintva lehozza a türkiz termékeket.

Legyen minden a helyén!

Ezt jelentik a konvenciók, hogy legyen minden ott, ahol lenni szokott. Például a “kosár” ne kerüljön lehetetlen helyekre, nagyon jól megvan az odafönn a jobb oldalon a “profil” vagy “bejelentkezés” környékén. Legyen a fenti menüben és/vagy a lap alján ÁSZF-re, vásárlási és szállítási információkra, gyakran ismételt kérdésekre mutató menüpont vagy link, és írjatok magatokról is egy bemutatkozást, mert a Vevők szeretik látni, ki készíti (össze) a termékeket, mi a szakmája, szimpatikus-e, miért indította el a vállalkozását; szeretik archoz, személyhez, történethez kötni a boltot…

Támogassuk a Vevőt!

A kosár jegyezze meg a belepakolt termékeket! Az is hasznos, ha nem dob ki a weboldal bejelentkezéstől számítva 1 óra után, és legyen lehetőség kedvencekbe vagy bevásárlólistára helyezni a termékeket, támogatva a vásárlás későbbi tervezését. Ez a lista legyen könnyen elérhető mondjuk a profil menüpontban. Ezek azért is fontosak, mert úgy gondolom, egy natúrkozmetikum vagy bio termék vásárló általában tudatos vásárló (szeretne lenni), amihez szükségeltetik ez a fajta tervezés.

Azaz nem feltétlenül csak rámegyek a weboldalra, bedobom a kosárba, és ész nélkül megrendelem. Hanem átgondolom, tényleg kell-e az adott termék, mennyi kell belőle, most kell-e. Ha a Vevőt meg szeretnéd tartani, akkor gondold azt is végig, milyen embereknek szánod a weboldaladat, és ez alapján tervezz! (Javaslom megismerkedni az UX design könyvvel 😉 ) Tudod, aranyszabály, hogy az a jó, amikor a Vevő jön vissza, nem a termék. Ehhez a jól átgondolt, megtervezett webdizájn is hozzájárul, melybe nem csak a csecse kinézet (betűk, színek, képek), hanem a használhatóság (és ezáltal szerethetőség) is beletartozik.

ecommerce-3021581_960_720

Végül pedig támogassuk a jófej Vevőt!

Nem szerencsés, ha a Vevő jár rosszul a ti munkatársaitok esetleges figyelmetlensége miatt. Tudom, hogy emberek vagyunk, néha hibázunk mindannyian, a Vevő is. De ha pl. több terméket, vagy rossz terméket küldtetek el, lécci tegyetek meg mindent annak érdekében, hogy a Vevő számára a lehető legkevesebb macerával és kényelmetlenséggel járjon a termék(ek) visszajuttatása vagy cseréje. Hiszen a Vevő akár el is sunnyoghatná, megtarthatná a többlet-terméket, de nem teszi, hanem szól, hogy valami nem stimmel. Illik ilyenkor megköszönni neki legalább azzal, hogy támogatjátok a minél kényelmesebb visszajuttatást vagy cserét. 😉

Kedves Tulajdonosok és Kapcsolattartók!

Remélem, tudtam adni néhány tippet, és beszélgettek majd munkatársaitokkal, programozóitokkal, hogy hogyan tudjátok közösen szerethetőbbé tenni a szolgáltatásotokat, webáruházatokat! 😉

Kifelejtettem valamit? Írjátok meg kommentben! 🙂

U.I.: Bankkártyás fizetés (és PayPal) rulz! A 21. században már illik… 😀

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

 

Megvalósítás alatt

Előzmények: megvalositas.blog.hu

Megjelent az első könyvem!

Lione Stanislav: Csillagom
A részletekért kattints a képre!

Hírlevél feliratkozás

Kövesd a blogomat!


Légyszi

Ha idézel tőlem, vagy saját képet vinnél, kérlek, nevezd meg a blogomat, és linkelj a blogomra, köszönöm!