Otthoni munka hatékonyan

Otthonról dolgozom. Az emberek erre kétféle módon reagálnak. Az egyik a “de jó neked, én is ilyet szeretnék”, a másik a “hát az borzasztó, én azt nem bírnám”. Valóban előfordulhat olyan, aki nem alkalmas rá, de szerintem inkább dejónekem. 🙂 Áldás vagy átok?

blogging-336375_960_720_2017

Hogyan teheted hatékonyabbá otthon a munkádat?

Csinálj énidőt! Hiszen nincs utazási idő. A főváros rozoga járatain a tömegnyomor nem szívja le előre az agyad. Nem kell másfél órát ácsorognod szédelegve a hajnalban keléstől. Fordíthatod magadra, vagy alvásra ezt az időt. Szerintem ez sokat számít a munka hatékonyságának szempontjából.

Legyen listád arról, mik az elvégzendő feladatok. Ez programozóként cégeknél könnyen megvalósítható, hiszen ott általában van egy “jegykezelő” rendszer, benne kijelölve név szerint a feladatok és a határidők. Saját projektre is érdemes valami hasonló task managert alkalmazni, a nagy egészet részfeladatokra bontani. Ilyen lehet például a Trello, ahol remek “Kanban” oszlopokat tudsz kialakítani magadnak (Todo, Doing, Done stb.).

trello-2017

Jelöld ki a munkával töltendő időt, azaz mikor és milyen hosszan foglalkozol melyikkel. Rajzold meg a saját “órarendedet”! Például kijelöltem, melyek az én napjaim, amikor a saját projektemmel/tanulásommal foglalkozom, és melyek a bedolgozós napok, illetve egy napon belül mettől meddig foglalkozom egy adott projekttel/feladattal. Ettől természetesen eltérhetek indokolt esetekben (orvos, utazást, stb.), de a rendkívüli időszak után mindig visszatérek az eredeti rendszerhez.

Aggódsz, hogy keveset leszel emberek között? Túl sokat ülsz, és az nem egészséges? Válassz olyan sportot, ahol emberek között vagy, csoportosan mozogtok: tánc, aerobic, jóga, kettlebell, labdajáték (kosár, foci)… Például vettem jógabérletet, és amikor csak tehetem, megyek gerinc- vagy hathajógára. Néha piszkosul nehéz rávenni magamat, de utána mindig szebb a világ… 🙂

Legyen “munkaruhád”! Semmiképp se köntösben vagy pizsamában próbálj meg dolgozni. Minimum egy kényelmes pólót és nadrágot vegyél fel, nem kell a legcsinosabbnak lennie, de azért különítsük el egymástól az alvást és a melót… és ha csönget a postás? 😀

Legyen mindig jó idő! 🙂 Sajnos mi ide nem tudunk beszerelni (mobil)klímát (se), de ha a te otthonodban (is) minden nyáron 40 fok van, és megteheted, akkor miért ne? Télen is biztosítsd a megfelelő hőmérsékletet az ülőmunkához. Nekem ebben egy kis elektromos radiátor segít az asztal alatt: a “haverom”. 🙂

Alakítsd ki a “munkahelyedet”! Ha teheted, vásárolj kényelmes irodai széket, megfelelő magasságú íróasztalt, és alakíts ki egy kis workstationt. Fontos, hogy ergonomikus legyen, az ebédlőasztal és szék általában nem túl kényelmes, így akadályozhat a munkavégzésben, elfáradhat a kezed, megfájdulhat a hátad.

Számomra például fontos volt, hogy a munkagépem dokkolható legyen, így csak beillesztem a laptopot a dokkolóba, és rögtön két monitorom is van, billentyűzetem, hangszóróm, mikrofonom, nyomtatóm (stb.), nem kell mindezt egyesével ki-bedugogatni a gépbe. Csak az egér rádióvevő cupákja van közvetlenül a laptophoz csatlakoztatva. A laptopot is megemeltük picit, hogy megfelelő magasságban legyen. A bejárós munkahelyemen anno egy rossz switchet kunyeráltam el az IT-sektől erre a célra. 😀 A jelenlegi laptopom alatt egy ideig a dokkoló doboza volt. Viszont most nemrég készíttetett Oroszlán az egyik fémes ismerősével egy tartót, ami az alábbi képen megtekinthető. (A monitorok között meg felsejlik egy lekapcsolható, elosztós hosszabbító, és kábel a rengetegben…)

IMG_7504-4 (Custom)

Hogyan segíthetsz az alkalmazottaidnak az otthoni munkában?

Beszéljetek meg egy napi online meetinget, ahol 5-10 percben egyeztetitek az aznapi feladatot. Ez mindenkinek segít a ráhangolódásban és az információáramlásban.

Ha kérdései vannak, elakadt, szánj időt a problémájára. Biztosítsd róla, hogy mindig számíthat rád, és ez legyen tényleg így. Ha éppen nem tudod felvenni a telefont, később mindig hívd vissza, vagy üzenj!

Segíts az alkalmazottnak kialakítani a munkaállomását. Vegyél vagy adj kölcsön neki laptopot, széket, asztalt, vagy járulj hozzá anyagilag a saját “munkahelyének” kialakításához.

Szervezz közös találkozókat, ne csak munkaügyben. Legyen “melózós míting” is, de fontos, hogy a csapatod tagjai megismerjék egymást emberileg is, néha egy-egy közös sörözésen, kiránduláson, szabaduló szobában…

Bízz meg az alkalmazottban! Ha nem dolgozik rendesen, ellógja a munkaidőt, az úgyis előbb-utóbb kiderül. Ne ellenőrizgesd folyton!


Internetkapcsolat, időbeosztás, munkaállomás… jöhet a megvalósítás! 😉 Szerinted mi segíthet még hatékonyabbá tenni az otthoni munkát vagy ráhangolódni?

Hasonló bejegyzések

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*

*

code